Aula bliver brugt af fire elever i et spændende projekt

Sjovere frikvarter med Aula

Fire elever fra 6.E på Afdeling Rugvænget vil bruge Aula til at invitere deres skolekammerater til sjove lege i frikvarteret.

Foto: Anastasija, Mehria, Sebastian og Bjørn vil bruge Aula til at skabe nye fællesskaber på Baltorpskolen. Så de var en tur forbi rådhuset for at få et par gode råd fra Kristine Sporring (tv), der er projektleder for Aula i Ballerup Kommune.

Pliiing.

Bjørn fra 6.E har netop fået en notifikation fra Aula-app’en på sin mobil.

-Kom og spil antonius med os. Vi mødes ved Vikingehuset i spisepausen. Mvh ’Den sjove pause.’

Med et hurtigt greb i lommen skynder Bjørn sig at acceptere invitationen fra klassekammeraterne. Han vil nemlig gerne være med, når hele 6. årgang mødes til en omgang fælles boldspil i spisefrikvarteret næste onsdag.

Projekt ’Den sjove pause’
Det er mandag efter efterårsferien og første skoledag med Aula. Anastasija, Mehria, Sebastian og Bjørn har allerede downloadet Aula-app’en og trykker sig hjemmevante rundt i den nye kommunikationskanal.

De har glædet sig til i dag. Gruppen er med i opfinderkonkurrencen Projekt Edison, og de fire elever har brug for Aula til deres opfindelse. Temaet for Projekt Edison er i år 'Værdifulde Fællesskaber', og eleverne har udviklet et nyt koncept for fællesskab i frikvarteret, som de kalder ’Den sjove pause’.

-’Den sjove pause’ er lidt ligesom en digital legepatrulje. Vi sender kalenderinvitationerne til vores kammerater på hele årgangen, og så kan de tilmelde sig en omgang rundbold eller sådan noget i frikvarteret, forklarer Anastasija.

Og gruppen er ikke i tvivl om, at Aula er den rigtige kanal at sende legeinvitationerne ud på.

- Vi bruger Aula, fordi så kan alle være med, siger Mehria.

Efter planen vil gruppen sende en invitation ud en gang om ugen, og kammeraterne er velkomne til at komme med forslag til gode aktiviteter.

Seneste nyheder